Reklama

piątek, 21 marca 2014

Łomaczenko vs Russel o WBO - Jestem na tak.






Federacja WBO zarządziła walkę pomiędzy Wasylem Łomaczenką (1-1, 1 KO) a Garym Russellem Juniorem (24-0, 14 KO).

Zapowiada się świetny pojedynek.

Mimo, że Ukrainiec przegrał z Salido, czego się spodziewałem, to stoczył kapitalną potyczkę. Przyznam, że zaimponował mi swoim sercem do walki, wydolnością i bardzo szybkim wyciąganiem wniosków o czym wspominałem w tym artykule :

http://kochamboks.blogspot.com/2014/03/wasyl-omaczenko-wskoczy-na-poke-mistrzow.html

Wybitny amator już w drugim zawodowym pojedynku stoczył 12 rd. z doświadczonym i dużo cięższym Meksykaninem. Co więcej w końcówce to on dominował i był bliski skończenia byłego mistrza przed czasem.

Wasyl swoją karierą nawiązuje do czasów, gdy w boksie zbytnio nie kalkulowano. Ten facet chce się bić z najlepszymi, za co darzę go wielkim szacunkiem. Do tego pojedynek z Salido uświadomił mi, że Łomaczenko już na starcie kariery jest czołówką w swojej dywizji.

Tak więc kto ma dostać szansę jak nie on ? Czy więcej znaczy obijanie leszczy przez 20 walk i wypracowana promotorsko pozycja rankingowa? Czy worek medali z amatorki i dobra walka z Salido, ważącym w ringu tyle co zawodnicy boksujący kilka dywizji wyżej ? Dla mnie odpowiedź jest prosta.

Garry Russell Junior też był dobrym amatorem. Zdobył nawet brązowy medal na Mistrzostwach Świata w Mianyang w 2005 r. w wadze koguciej. Miał wtedy zaledwie 17 lat !

Obecnie Amerykanin ma 25 lat i stoczył już 24 pojedynki zawodowe. Przyznam, że podoba mi się jego boks, technika, piekielna szybkość, timing, praca nóg - ewidentnie Gary ma wielki talent. Wśród jego rywali nie znajdziemy jednak kogoś zbliżonego poziomem do Salido. Dobrym przeciwnikiem boksera z USA był np. Wiaczesław Gusiew, zrobiony przez Gary'ego do zera.

Zestawienie dwóch młodych, utalentowanych bokserów, co więcej obaj panowie są leworęczni co jak dla mnie też jest dodatkowym smaczkiem w tej grze. W mojej ocenie właśnie tacy pięściarze powinni walczyć o mistrzowskie pasy. Jeśli do tej walki dojdzie będę zadowolony. To będzie boks na najwyższym poziomie, czego chcieć więcej ?

Mnie nie interesuje polityka, jako kibic chcę dobrych walk i wolę oglądać Łomaczenkę i żeby to on miał szansę na tytuł, niż jakiś wytwór fantazji promotorskich promocji, nie walczący z nikim solidnym, bez nawet ciekawej przeszłości z amatorki.

Mamy dobrych kandydatów do WBO w piórkowej. Za kilka walk być może z jednym z nich zmierzy się Kamil Łaszczyk, dajmy mu jeszcze rok, dwa. Zresztą podobnie twierdzi jego promotor.

zapraszam :
https://www.facebook.com/pages/Kochamboks/135156249982908
https://twitter.com/kochamboks

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz