Reklama

wtorek, 17 grudnia 2013

Artur Szpilka - Chłopak z charakterem.





                   Nie mam żadnych wątpliwości co do tego, że Artur Szpilka ( 16-0, 12 KO ) jest zawodnikiem z charakterem. Do wielu rzeczy u Szpilki można się przyczepić, czasem nerwy go aż ponoszą, poza ringiem i pomiędzy linami. Jednakże zgadzam się z tym co mówią o nim niektórzy - ma charyzmę, charakter, przysłowiowe jaja.
                   Nie chcę tu pisać o brakach w defensywie ( a wspomniałem ) o tym, że mnie wkurzał obrażając w chamski sposób Zimnocha, chcę po prostu poruszyć temat jego cech, które bardzo pomagają mu w boksie zawodowym.

Po pierwsze - Dzięki temu, że młody Polak jest taki narwany to się wypromował. Kto by pomyślał, że Szpilka niedługo będzie walczył z Jenningsem na HBO ? Przecież to już jest olbrzymi sukces. Nie piszę, że taki sposób promocji jest dobry, ale niestety my biznesu w boksie zawodowym nie damy rady zmienić.

Po drugie - Również dzięki swemu charakterowi Szpilka walczy z lepszymi rywalami niż jego koledzy w grupie, czy wielu bokserów na podobnym etapie. Artur wydaje się być typem zawodnika, którego można temperować tylko jeśli dajesz mu zajęcie. To taki chłopak z ADHD, trzeba jego energię ukierunkować na konkretne cele. Uważam, ze potrzeba wyzwań i jaja Szpilki, które prawdopodobnie kazałyby mu wyjść bić się z tirem mają wiele plusów. Mam wrażenie, że osobowość Artura robi jednak dużo dobrego dla naszego boksu. On sam jest teraz niezłym koniem pociągowym grupy, ostatnio sypią się lepsze oferty dla Polaków. Szpilka ściąga widza a boks zawodowy bez tego nie istnieje, ten pięściarz skupia uwagę. Pewnie też robi niezłą presję psychiczną w podświadomościach innych bokserów, którzy dopiero zaczynają, czy tych, którzy go obserwują. Jest elementem budzącym rywalizację, pewnie niejeden zawodnik myśli sobie - "  Ten Szpilka... wszędzie ten Szpilka a ja...? "

Podsumowując ten niezbyt przemyślany wpis, raczej wylane myśli, mam po prostu wrażenie, że Artur jest przykładem, że kontrowersją, nie zawsze nawet dobrą, można robić też pozytywne rzeczy dla siebie, ale nie tylko. Tak naprawdę dzięki niemu prawdopodobnie zobaczymy dobrą walkę w ciężkiej z udziałem Polaka na HBO. W dodatku na przykład ja, myśląc - Szpilka, czuję emocje. Oczywiście charyzma naszego ciężkiego sprawia, że czasem ktoś dostanie odłamkiem, ale tak już bywa gdy jesteś w otoczeniu mieszanki wybuchowej.

zapraszam :
https://twitter.com/kochamboks

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz